👨‍👩‍👧‍👦 Primul Paște în 4 la Păstrăvăria Albota

👨‍👩‍👧‍👦 De când suntem 4, consider că ni se potrivește genul de turism la o fermă sau într-un loc unde copiii pot vedea animăluțe, se pot juca în aer liber și putem mânca ok toți 4. De când s-a născut bebe, tot căutăm astfel de locuri. Unele dintre ele au fost magice, altele fail. Cel mai mult, ca și pregătire de sărbători, mie îmi place să îmi fac bagajele și să plec. Nu îmi place să stau să gătesc multe feluri de mâncare tradițională, să am musafiri de sărbători. Deloc. Îmi place să plec. Așa că am căutat pentru anul acesta de Paște, un pachet potrivit așteptărilor noastre.

👨‍👩‍👧‍👦 Am ales Păstrăvăria Albota. Deși drumul se anunța destul de lung, activitățile și programul oferit erau pe măsură. Pot spune acum, că ne-au cam întrecut așteptările. Totul a fost minunat, iar Păstrăvăria Albota este printre puținele locuri din țară în care aș reveni și mâine.

Drumul

Când am făcut rezervarea, am pus pe maps București – Albota și îmi arăta că facem în jur de 4 ore. Ar fi fost decent. Ei bine, am făcut 6 ore la dus, 6 ore la întors. FĂRĂ OPRIRI. Pachetul era fix în zilele libere de Paște așa că am prins destul de aglomerat și MULTE ACCIDENTE. Pe Autostrada București-Pitești, din păcate, am prins câteva accidente urâte. Și la dus și la întors. Asta ne-a făcut să ne petrecem mult timp în mașină, pe loc.

Local dragut din Calimanesti

Bebelușul a dormit destul de mult în mașină, Ana, de la vârsta de 5 ani a început să aibă puțin rău de mașină așa că am stat cu acadele, limonadă, am ținut-o de vorbă, am încercat să fac cu ea tot felul de joculețe ce o făceau să se gândească la altceva… o nebunie. La dus am oprit în Călimănești pentru masă. Au făcut foarte frumos stațiunea, au apărut localuri noi, cu locuri de joacă. Am pus stațiunea pe listă pentru următorul nostru concediu. La întoarcere, am oprit la Castelul de lut Valea Zânelor care era în apropiere de Albota și apoi în Pitești pentru cină. Plus opriri la benzinării. În concluzie, DRUMUL A FOST GROAZNIC.

Castelul de lut Valea Zânelor

Cazarea

Am ales un apartament cu 2 camere și o baie. Camerele sunt le etaje diferite, iar scara interioară a fost jucăria preferată a copiilor tot sejurul. Camerele sunt amenajate în stil rustic, nu neapărat pe gustul meu, dar domnea curățenia, paturile au fost comode, ne-a fost cald și ne-am simțit bine și asta a fost tot ce a contat la finalul zilei. Am dormit fiecare cu câte un copil, apoi am făcut schimb noaptea următoare.

Masa

Am avut un pachet de Paște All inclusive, care chiar a fost ALL INCLUSIVE. Am avut bufet suedez la mese cu multe variante de preparate și băuturile incluse. Inclusiv apa. Spun asta, pentru că de ziua mea, la Forest Spa Retreat, deși prețul pachetului a fost unul piperat, nu am avut inclusă nici măcar apa. Și era “pensiune completă”. Aici au apa lor de izvor, plată și carbozificată.

Păstrăvăria Albota

Mi-a plăcut evident, păstrăvul. L-am servit preparat diferit. Specialitatea lor este file de păstrăv în fulgi de porumb cu sos de pătrunjel și sos natur care este absolut delicios. Icrele și salata de vinete au fost pe gustul meu. Nu a lipsit nici carnea de vită black angus, fie că era vorba de cârnați, mici sau steak de vită în sos piper (proprietarul are și o fermă de bovine). Mâncarea a fost bună, în 70% din cazuri am putut să îi dăm și bebelușului supe, pește și ce mai era la bufetul suedez. În rest, am avut la noi borcănele “de urgență”. La finalul sejurului, am primit și o sacoșă cu produse Albota, cadou. La mese eram destul de prinși cu cei mici, încât am uitat să fotografiez tot ce ține de mâncare. Dar a fost delicioasă, trebuie să mă credeți. 🙂

Ce am făcut la Păstrăvăria Albota

Domeniul Păstrăvăriei este vast iar peisajul este de vis. Se vede Valea Arpășelului cu căldarea și Rezervația naturală, vârful Albota și vârful Buteanu, de vis repet. Deși ne pregătisem cu haine mai groase, am avut noroc de vreme foarte bună, de tricou. Așa că ne-am putut plimba prin păstrăvărie și prin împrejurimi. În pachetul nostru am avut incluse tot felul de tradiții de Paști în Transilvania. Din experiențele noastre cu astfel de pachete din trecut, ne gândeam că NU SE VOR RESPECTA. De exemplu, când am fost de Crăciun la Cacica, nu s-au respectat nici 30%. Dar aici, chiar s-a respectat programul. A fost un program plin, dar nu încărcat.

În ziua plecării spre Albota, ca niciodată, aveam bagajele făcute, ne-am trezit la timp și am plecat dis de dimineață. Pentru a ajunge la cazare la 6 seara. Era toți 4 epuizați, am mâncat și am dormit.

Sâmbătă, pe 1 Mai am făcut o excursie la ferma lor de la Cârțișoară și am vizitat animalele. Copiilor le-a plăcut foarte mult să le vadă. Eu am mulțumit măștii de protecție pe care o purtam pentru miros. Am văzut și abatorul de aici. Fiecare familie a mers cu mașina personală, dar drumul era destul de scurt.

Apoi am fost la Cârța și am vizitat ruinele vechii Abații Cisterciene. Am aflat cum erau așezați sătenii, pe vremuri, în biserică și multe lucruri interesante. Preotul de aici este un om de milioane. Tot la Cârța a fost organizat un picnic lângă Biserică, tot cu bufet suedez. Copiii s-au jucat pe iarbă, am mâncat și apoi am vizitat ferma lor de la Cârța cu incubatorul de păstrăv, lacul de sturioni, crescătoria de iepuri, găini etc.

Când am revenit, Ana a participat la tot felul de ateliere pentru copii de înroșit ouă, pictură, și multe arts&crafts. Seara s-a mers la Slujba de Înviere de la Mănăstirea Cârțișoara. Deși aveam pregătită candela de acasă, am adormit la maxim ora 10 toți 4. Bebe mai devreme.

Și în ziua de Paști cei mici au avut parte de ateliere, adulții de turul Păstrăvăriei și apoi a fost un concurs cu premii: copiii au alergat cu sacul, au căutat ouă, au pescuit, adulții au tras cu arcul. Nu am câștigat nimic spre dezamăgirea Anei, dar am participat. 🙂 Seara, cei mici au văzut primul lor foc de tabără.

În complex este un loc de joacă exterior, acoperit, plin cu saltele. Acolo i-a plăcut foarte mult bebelușului. Și Anei, dar pentru bebeluși este ideal. Mai este și un loc de joacă exterior + iarbă verde plină de floricele pe care se pot juca.

Păstrăvăria Albota

Ana și-a găsit 3 iepurași pe care i-a hrănit pe tot parcursul sejurului. Chiar cerea de la restaurant morcovi și salată să le dea să mănânce. Că doar era all inclusive :)))

Mi-a plăcut că noi cei cu pachetul de Paști aveam terasa noastră rezervată și tot restaurantul. După primele zile deja ne cunoasteam. La Păstrăvăria Albota veneau FOARTE MULȚI turiști. A fost destul de aglomerat de Paște.

Au o piscină minusculă interioară în care Ana a insistat să se bălăcească, jacuzzi și saună. Am văzut că au și piscină exterioară, dar poate la vară va fi deschisă.

Păstrăvăria Albota

Ca și activități erau foarte multe de făcut, puteai pescui, te puteai plimba cu bicicleta, era o zonă de Hidroterapie și Reflexoterapie unde puteai merge prin apă, chiar aveai ce face.

👨‍👩‍👧‍👦 Cred că a fost cel mai reușit concediu în 4, de până acum. Deși drumul ne-a epuizat, destinația a meritat. Am găsit acest complex tot căutând pachete de Paște all inclusive. Nu au mare activitate pe rețelele sociale, ceea ce este păcat. Soțul zicea că au foarte mulți clienți și așa, fără publicitate. Serviciile calitative pe care le oferă își spun cuvântul.

Proprietarul ne-a prezentat istoria acestei locații și mi-a lăsat impresia de om dedicat, cu viziune, care a reușit în 20 de ani să ridice mai multe afaceri pe care le-a integrat : software, păstrăvării, fermă de vaci și bivolițe, apa îmbuteliată, marca de produse proprii tradiționale (au și livrare online), magazine alimentare unde au doar marfă proprie și nu în ultimul rând complexul de cazare Păstrăvăria Albota (cu propria micro-hidrocentrală) unde turiștii consumă cât mai multe produse proprii sau cel puțin locale.

Păstrăvăria Albota

La întoarcere, am oprit la Castelul de lut Valea Zânelor, că tot era în drum. Era aglomerat și NIMIC DE VIZITAT. Adică o poză de instagram și cam atât. Dacă regretați că nu ați ajuns până acum acolo, nu pierdeți mare lucru. Zânele nu sunt acasă.

3 thoughts on “👨‍👩‍👧‍👦 Primul Paște în 4 la Păstrăvăria Albota”

1. 195 de lei pe noapte cu mic dejun inclus. Din cate am vorbit cu ei la telefon nu fac diferenta de pret intre camere, se aloca in functie de necesitati: familie cu 2 copii etc