💚 City break în Praga

💚 Praga este un oraÈ™ încântător, cu multe obiective de vizitat È™i destule activități pe care le poÈ›i face. Chiar dacă este un oraÈ™ destul de mic. La finalul lunii februarie, de ziua mea, am fost cu soÈ›ul într-un city break “pe relaxare” în Praga. Nu am plecat cu liste de vizitat, nu am avut planul făcut pe zile ca în alte concedii È™i A FOST FOARTE BINE. Am reuÈ™it evident SÄ‚ FACEM FOARTE MULTE, că nu am mai fi noi, dar ne-am È™i relaxat/plimbat pur È™i simplu pe străzi È™i am admirat oraÈ™ul.

💚 Drumul

💚 Am avut un zbor Tarom dus-întors care a fost ok. Am remarcat că nu erau copii în avion și nici în aeroport (deși era un loc de joacă frumos pentru copii în aeroportul din Praga). Probabil pentru că orașul berii este vizitat în mare parte de adulți. Copiii noștri au rămas la bunici care au fost foarte încântați să petreacă ceva zile cu ei. Nu merg foarte des, așa că vizitele sunt apreciate.

Praga

💚 În aeroportul din Praga și în aproape toate stațiile de transport sunt tonomate de unde îți poți lua bilete de călătorie și îți poți configura și ruta. Adică am introdus adresa hotelului nostru și ne-a arătat 3 posibile rute pe care le-am putea folosi, timpul pe care îl facem și prețul biletului în funcție de rută. Mijloacele de transport nu erau aglomerate, le-am folosit doar pentru transportul la/de la aeroport. Am fost cazați în centru unde erau toate obiectivele turistice așa că ne-am plimbat mult pe jos fără să mai luăm alt mijloc de transport.

💚 Cazarea

💚 Ne-am decis să plecăm cu 2 zile înainte. Am luat biletele și cazarea printr-o agenție. Ne-am cazat la EA Hotel Downtown, un hotel frumos, situat în centru, fix lângă Muzeul Național. Camera era frumoasă, nu foarte modernă, dar curată și se făcea zilnic curățenie. Am avut și micul dejun inclus care era variat. Deși camera era situată la stradă, nu era zgomot prea mare. Am găsit pe noptiere dopuri de urechi pe care oricum le aveam la mine în deplasări pentru că soțul sforăie. Așadar, am dormit bine. Hotelul este într-o clădire veche. Am văzut că sunt multe hotelul situate în clădiri vechi, istorice în centru. Zona centrală este plină de hoteluri frumoase.

💚 Ce am făcut în Praga

• Ne-am plimbat muuult. Vă recomand să vizitaÈ›i acest oraÈ™ superb primăvara, vara sau toamna. Nu iarna ca noi. :)) Era frig, bătea vântul puternic È™i într-o zi a plouat. Iar paltonul meu nu era deloc impermeabil. Să nu mai spun că mi-am luat la mine È™i cizmele cu toc, că na…era ziua mea. Dar cum tot centrul este plin de piatră cubică È™i când se udă alunecă… am intrat în primul magazin È™i mi-am luat cizme de ploaie. Că È™i aÈ™a nu aveam. PreÈ›urile din Praga sunt la fel ca la noi atât la haine cât È™i la mâncarea de la restaurant.
  • Am vizitat Ceasul Astronomic în care am È™i urcat È™i de unde am văzut o priveliÈ™te superbă a oraÈ™ului. ÃŽn interiorul clădirii se află È™i vechea primărie ce datează din secolul al 14-lea.
  • ÃŽn centru, am mai vizitat È™i Muzeul Kafka ce a fost o porcărie. Erau câteva lucruri generice scrise despre opera autorului È™i apoi muzeul se continua cu ruinele unei case din secolul al XIII -lea …
Praga
  • Când ajungem într-un oraÈ™ nou, ne place să luăm un City Tour să ne facem o idee despre oraÈ™. Am fost inspiraÈ›i È™i am luat o plimbare cu autobuzul de 2 ore când ploua. Am putut admira atracÈ›iile turistice din autobuz È™i asculta despre ele la căști, în limba română. Autobuzul a făcut o oprire mai lungă la Castelul din Praga fix când se schimba garda. A fost un moment deosebit, iar de la castel priveliÈ™tea este frumoasă.
  • Ne-am plimbat pe Podul Carol, o structura gotică plină de statui impresionante.
  • Am “vizitat” St. Henry’s Tower, un turn ce promitea mult, dar după ce am achitat taxa am aflat că se putea urca cu liftul până la etajul 10 de unde puteai admira priveliÈ™tea oraÈ™ului. PriveliÈ™te pe care o mai admirasem È™i cu alte ocazii. Dar am avut altă perspectivă.
  • Am fost la un Beer Spa de ziua mea. Unde a fost MINUNAT. Am avut o cadă mare plină cu produse cosmetice pe bază de drojdie de bere, bere la discreÈ›ie È™i o cameră doar pentru noi. La final, am avut parte È™i de un masaj relaxant. A fost inediat.
  • Am fost la un bar de gheață unde am servit un cocktail È™i am îngheÈ›at, evident.
  • Am fost la Robotics bar, unde iÈ›i alegeai dintr-o aplicaÈ›ie băutura dorită È™i doi roboÈ›ei È›i-o pregăteau.
Praga
  • Erau multe saloane unde se făcea masaj tailandez È™i puteai opta să vină cineva în camera de hotel pentru un masaj (la un preÈ› similar cu un masaj la noi în È›ară). AÈ™a că am optat să vină o domniÈ™oară la mine. A fost foarte relaxant. Era totuÈ™i ziua mea aÈ™a că m-am răsfățat.
  • Am luat o cină medievală într-o locaÈ›ie medievală. Pachetul cuprindea 5 feluri de mâncare servite medieval, băutură cât cuprinde È™i spectacol medieval cu piraÈ›i È™i foc. Mâncarea era prea multă pentru mine, alcool nu mai aveam chef să beau după beer spa, barul de gheață È™i robotics bar È™i era un local într-un subsol, cu mulÈ›i oameni la o masă lungă într-un întuneric obscur. Nu mi-a plăcut. Dar show-ul a fost frumos.

💚 Praga este un oraÈ™ unde aÈ™ reveni. Vara mai ales. Mi-au plăcut plimbările lungi pe lângă Casa care Dansează, prin centrul istoric, pe malul Vltavei, să admir lucrările lui David Cerny, să beau un ceai cu bule È™i să mănânc preparate deosebite.