istanbul

Istanbul – oraşul în care copiii sunt iubiți dar unde vezi semnul de “fără cărucior” prin prea multe locuri

Am plecat în city break la Istanbul fără nicio aşteptare clară. Nu prea ştiam exact ce vrem să facem pe acolo. Am cumpărat un ghid turistic cu câteva zile înainte şi l-am citit. Ne întorsesem de curând din city break-ul din Roma şi am văzut o promoție la bilete de avion la Tarom. Nu erau pentru multe destinații şi Istanbul ni s-a părut cea mai potrivită alegere.

Faptul că am călătorit cu Tarom a fost o alegere foarte bună. Deşi mică, aeronava era destul de spațioasă şi au fost şi locuri libere. Aşa că eu m-am mutat ca să stea şi copilul confortabil. Eu cel puțin am avut un zbor plăcut. Sper că şi soțul care s-a jucat cu cea mică tot timpul. :p Cea mică a fost chiar ok. Nu a mai plâns. Cred că începe să se obişnuiască în avion.

Eu m-am relaxat

Mâncarea m-a dezamăgit în schimb. În trecut, am primit mâncare foarte bună în timpul zborului (pui cu legume, chestii de genul). Acum am primit un sandviş cu caşcaval. Şi o mini ciocolată.

Ne-am cazat la Anthemis Hotel, care este situat în zona istorică a Istanbulului. În zona Sultanahmet. Fix lângă majoritatea obiectivelor turistice. Faptul că nu a trebuit să luăm des mijloacele de transport ne-a ajutat enorm. Hotelul mi-a plăcut mult. Mai ales duşul care avea opțiunea să curgă apă aproape de oriunde. Am înțeles că este destul de aglomerat oraşul aşa că am ales să fie făcut transferul de la aeroport cu o maşină de la hotel. A fost o alegere foarte bună. Maşina a venit la timp, a fost spațioasă, am călătorit doar noi şi drumul aeroport-hotel a fost relaxant. Bebe chiar a adormit pe drum.

istanbul

Din 3 zile, cât am stat în Istanbul, două zile a plouat. Nu încontinuu, dar destul de mult. Ăsta este un lucru de luat în seamă când pleci în concediu primăvara sau toamna. A trebuit să ne orientăm către obiective turistice acoperite şi către restaurante. Recunosc, am stat mai mult în restaurante.

istanbul istanbul

Mâncarea ne-a plăcut foarte mult la toți trei. Mai ales bebeluşei. Ea s-a simțit foarte bine. Oamenilor de acolo par să le placă mult copiii. Cam prea mult. Era o alintată. În localuri o băgau în seamă mulți oameni, se jucau cu ea. Îi ofereau tot felul de cadouri. Pita lor a fost preferata ei. Şi orezul. Cam la toate felurile de mâncare aveam garnitură orez simplu. (Şi cartofi prăjiți). Iar orezul îl mânca bebe foarte fericită.

Dacă de obicei reacționez destul de urât când cineva necunoscut are o interacțiune care mie mi se pare nepotrivită cu bebe, în Istanbul am învățat să las de la mine. Pur şi simplu oameni de pe stradă veneau la ea. Mulți îi pupau mâinile. Inițial o igienizam cu şervețele umede. După un timp, am renunțat. Şi cea mică este destul de sociabilă şi parcă îi invita la interacțiune. :))

Ce am vizitat în Istanbul

• Palatul Topkapi. Care nu este neapărat un palat ci mai mult nişte grădini cu nişte anexe. Anexe (mini muzee) unde nu ai voie cu căruciorul. Căruciorul este util să te plimbi prin grădini dar dacă vrei să vezi şi “muzeele”, trebuie să o faci pe rând. Adevărul este că nu este aşa mult de văzut. Cel mai “strălucitor” lucru a fost haremul. Dar nu foarte strălucitor. 🙂
  • istanbul istanbul istanbul
  • Sfânta Sofia – O poți vizita cu bebe. Este spațioasă, chiar şi la primul nivel poți urca cu căruciorul pentru că este urcarea în pantă.
  • istanbul
  • Moscheea Albastră nu poate fi vizitată cu căruciorul. Pe jos este covor şi nici tu nu ai voie încălțat. Deci ori iei copilul în sistem de purtare, ori te plimbi prin curte. În timp ce parneterul vizitează singur.
  • istanbul istanbul
  • Piața Sultanahmet (Piața Hipodrom) este în aer liber şi este plăcut să te plimbi. Toată zona Sultanahmet este plăcută de promenadă, dacă nu plouă. În piață găseşti mai multe obiective turistice: Obeliscul Egiptean, Coloana Şerpuită, Fântâna Kaiser Wilhelm, Coloana Zidită. Iar seara te simți puțin ca în 1001 de nopți.
  • istanbul istanbul istanbul
  • Marele Bazar cred că este mai mult un obiectiv turistic. În interior sunt câteva categorii de produse: covoare, aur, dulciuri, bijuterii, articole de piele, genți etc. Unii vânzători doreau să negocieze, alții nu. Doar în cazul în care cumpărai cantități mari. Am cumpărat câte ceva să simt că am negociat. Dar cam tot ce am cumpărat, am găsit în altă parte mai ieftin. :))) Dacă ai timp să te plimbi pe străduțele din jurul bazarului, găseşti produse la un preț mai bun şi mai diversificate.
  • istanbul istanbul
  • Am făcut puțin shopping în zona Taksim. Este o stradă plină de magazine. Am preferat să intru în cele care nu se găsesc la noi. Mă gândeam să îmi cumpăr un troler special pentru aceste cumpărături, dar am reuşit să le îngrămădim.
  • Mi-ar fi plăcut o croazieră dar timpul şi ploaia nu au fost de partea noastră.
  • istanbul
  • Turnul Galata a fost văzut de afară. 1. Pentru că era o coadă imensă. 2. Pentru că erau cu singuranță multe scări de urcat. Iar noi eram deja împovărați de cumpărături.
  • Basilica cisternă (Palatul scufundat) este ceva deosebit. Un fost rezervor de apă al oraşului, celebru după ultima carte a lui Dan Brown. Merge vizitată cu căruciorul.
  • istanbul istanbul
  • Mi-ar fi plăcut să merg la hamam, dar nu aveam cu cine lăsa copilul. În ultima zi, înainte de plecare, am aflat că au şi bonă acolo. Este bine de ştiut.
  • Am traversat şi pe jos şi cu tramvaiul Podul Galata. Priveliştea este superbă. Poți admira foarte multe obiective turistice.
  • istanbul

Ne-a plăcut mult în Istanbul şi consider că este o destinație de familie iar prețurile sunt  decente. Oamenii sunt amabili. Poate prea amabili. Majoritatea oamenilor cu care am interacționat vorbeau bine engleza. Deci te înțelegeai cu ei. Unii chiar şi româna. Deşi inițial ne vorbeau în rusă. Poate blondul din părul meu îi inducea în eroare.

Ai foarte multe lucruri de făcut şi de vizitat în Istanbul. Lista era lungă, dar pentru noi timpul a fost limitat. Şi nici vremea nu a ținut foarte mult cu noi. În vară, ne gândim să mergem la mare în Turcia, pentru că ne-a plăcut destul de mult.

istanbul

Oare care va fi urmatoarea destinatie?