drumul

Cu bebe prin Roma. Drumul (I)

Prima ieşire în trei, în străinătate, a fost la Roma, când bebe avea 1 an şi 2 luni. Am amânat atât de mult din cauza fricii de necunoscut. Nouă ne place să ne plimbăm şi ne-am plimbat cu bebe prin țară (*) dar aveam o mică reticență să ieşim din țară. Nu ştiu de ce. Pentru că acum ştiu că a fost nefondată.

Din start, nu am avut mari aşteptări şi nici nu ne-am făcut planuri de vizitat obiective turistice la foc automat. Am vrut să fie un city break cât de cât relaxant. A fost pentru prima dată când am fost în Roma pentru toți trei.

Drumul

Drumul Drumul

Am cumpărat bilete de avion dus cu Blue Air şi întors cu Alitalia. Am fi luat Alitalia tur-retur dar ar fi însemnat să ne trezim la 4 dimineața pentru a ajunge în Roma. Cu două luni înainte să plecăm, Alitalia s-a retras din țară. Deci a trebuit să ne reorientăm. Achitasem deja cazarea.

Cumpărasem biletele printr-o “agenție de turism online”, avion.ro. Dacă te-ai gândit vreodată că o astfel de agenție te poate ajuta cu altceva în afară de achiziția biletelor în mai puțini paşi, te-ai înşelat. Am primit un mail în care eram informați că s-a anulat cursa şi că vom fi contactați pentru alternative. Am aşteptat şi am sunat după 2 săptămâni, nu cred că aveau de gând să ne sune prea devreme şi oricum se pare că nu ne puteau ajuta cu nimic. Ne-au întrebat dacă nu cumva dorim să mergem la Roma cu 2 escale şi cu 1 zi mai târziu.

Am decis să refuzăm oportunitatea de a vizita încă 2 țări în scurtul nostru city break şi am cerut insistent altă soluție. Le-am spus că mă aştept ca o agenție de turism să rezolve astfel de situații, să rezerve bilete la altă companie etc., mai ales în condițiile în care comisionul perceput de ei a fost pe măsură. Ei nu au fost de acord cu aşteptările mele. Ne-au oferit banii înapoi pe drumul de întoarcere şi bonus, din partea lor, nici o taxă de anulare pentru zborul de întoarcere. Ne-au spus şi că suntem nerecunoscători pentru faptul că ei ne-au anunțat că s-a anulat zborul (informația era prezentă în presă din 1-2 ianuarie). A trebuit să rezervăm tot noi drumul de întoarcere şi am ajuns în final să mergem cu low-cost la Roma dar mai scump cu 15% decât o rezervare directă pe siteul Blue Air

Am ales Blue Air pentru că zborurile erau la cele mai ok ore. Deşi nu mă încânta prea tare varianta de low-cost cu bebe. Oricum trebuie să plăteşti pentru copil doar că respiră în avion de la 20 de euro în sus. Copiii până în doi ani nu au locul lor şi trebuie ținuți în brațe. Am avut dreptul la un bagaj pentru bebe iar acela a fost căruciorul. A trebuit să ne cumpărăm două bagaje de cală. Pentru că noi (eu) suntem genul de familie care pleacă cu aproximativ toată casa în concediu. Şi foloseşte tot.

Doar pentru bebe am umplut un troler şi unul pentru noi doi. Chiar m-am gândit bine ce îmi trebuie şi ce nu! Dar din păcate, nu am putut cumpăra multe lucruri de acolo pentru că nu aveam unde să le pun. În bagajul meu de mână am pus tot lucruri pentru bebe. Yeey!

Am zis că ne este mai ok să luăm taxiul până la aeroport. Dar a fost un eşec total. Am nimerit un taximetrist care nu ştia ce e acela aer condiționat şi curgeau apele pe noi. Deşi îi ziceam constant să dea drumul la aer. În consecință, cea mică a țipat tot drumul.
În aeroport a fost ok, am intrat cu bebe în față la controalele de securitate şi până am urcat în avion ne-am plimbat cu bebe prin aeroport, am hrănit-o şi am schimbat-o.

drumul Drumul Drumul

Avionul de la Blue Air îmi era incomod mie să stau în el. Deşi sunt mică de înălțime şi (oarecum) slabă. Era mic şi înghesuit. Dar să mai stau şi cu bebe în brațe. Şi să țin copilul imobilizat în jur de două ore. Cu vecinul din față care şi-a dat scaunul pe spate. Pe culoar nu ne puteam plimba pentru că era mic şi îngust iar stewardesele se tot plimbau pe el. (Am primit mâncare şi băutură gratis – asta a fost o surpriză). Concluzia este că bebe a urlat pur şi simplu  minim 60% din drum. Plâns ar fi puțin spus.

Era ora ei de culcare şi speram că va dormi în avion. Dar erau toate luminile aprinse, gălăgie şi mulți oameni noi în jur. Degeaba am sperat. Am încercat să calmez copilul cum am putut. Aveam jucării şi cărticele la mine. Am încercat să îi dau mâncarea ei preferată (biscuiți). I-am pus videoclipuri cu muzică pe telefon în ultimă instanță. Nimic nu a funcționat. Spre finalul zborului, a adormit într-o poziție total incomodă. Dar până atunci a plâns tot drumul.

drumul
De obicei, zborul cu avionul era partea mea de relaxare dintr-un concediu. Citeam dintr-o carte sau ascultam muzică. Acum a fost cel mai epuizant moment. Dar restul concediului a fost chiar plăcut.

La întoarcerea în țară, eram pregătiți moral pentru show. Cum ne-am aşezat pe locurile noastre, cum a început să plângă. Lângă noi era o doamnă care era vizibil deranjată. Călătorea cu alte persoane care o tot încurajau să îşi caute un alt loc în avion. Şi asta a şi făcut. S-a plimbat doamna prin tot avionul şi a tot făcut schimburi să nu stea lângă noi. Pentru noi a fost fericire maximă. Am aşezat copilul pe scaunul liber şi ne-am jucat. A stat cuminte tot zborul şi ne-am mai relaxat şi noi. În drum spre casă, a adormit în taxi. (Pentru că avea aer! )

Concluzia mea ar fi că este destul de incomod zborul cu un copil sub doi ani cu avionul. Cel puțin la noi aşa a fost. După doi ani, când are locul lui este puțin mai ok. După acest zbor, m-am gândit că nu ar fi potrivit pentru noi să mai zburăm cu ea până nu face doi ani. Dar a apărut o ofertă la Tarom şi săptămâna viitoare plecăm în Istanbul. Parcă Tarom are aeronavele mai mari, nu?

*Dacă vrei, mai poți citi despre PLIMBARE CU BEBE PRIN ROMA ÎN ȚINUTA BONPRIXPRIMUL CONCEDIU DUPA BEBE CU BEBECU BEBE PRIN CLUJPLIMBARE CU BEBE PRIN TARA. BUCURESTI-BRASOV.

5 thoughts on “Cu bebe prin Roma. Drumul (I)”

1. Aeronavele sunt fix la fel, ca masinile, dar poate diferi distributia scaunelor.
    Imi pare rau ca am citit articolul, somehow e foarte descurajatoare pentru mine experienta voastra. Eu vreau sa facem zbor lung, de peste 7 ore, cu bebe de un an si un pic (va avea atunci).
    Asta e… vedem cum va fi.
    Sa va fie de bine vacanta!

1. Am fost săptămâna aceasta în Istanbul cu Tarom şi aeronava a fost mai spațioasă. Sper să aveți noroc şi bebeluşului vostru să îi placă în avion. Experiența Istanbu este mult mai pozitivă. O scriu în curând. 🙂

2. Pe mine nu ma sperie prea tare un zbor cu o companie low-cost. Cred ca ambele companii își pot face treaba bine (sa ne ducă în siguranță la destinație). Și sincer nu cred ca e mai mult spațiu în funcție de companie, ci de tipul aeronavei.
    Oricum, felicitări pentru decizia de a merge cu avionul. Noi am fost la Praga cu mașina. Cu copil de 6 luni. Foarte obositor. Deci… Asa nu!