City break in Budapesta

City break in Budapesta cu mașina și cu iepurașul energic

Prima noastră escapadă în afara țării din acest an a fost un city break in Budapesta. Am decis să mergem cu mașina toți trei, să ne bucurăm și de această aventură împreună. Când Ana era mai mică, am fost cu ea prin țară și lucrurile au decurs ok. Mă așteptam și acum să avem parte de o experiență similară.

Am ales să facem drumul București-Budapesta și retur cu două opriri pe timp de noapte în țară și oricâte opriri avem chef pentru a ne relaxa. Că doar de aia mergem cu mașina. Cazarea o luăm mereu de pe booking (cu excepția vacanței de vară când luăm agenție pentru charter) iar după experiența din Turcia de anul trecut nu ne lipsește asigurarea. Noi facem mereu asigurarea medicală pe emag, completezi un formular și apoi alegi una din variante. A doua zi primești totul pe mail.

Am plecat din București, am oprit în Pitești să mâncăm, am mai oprit pe Valea Oltului să admirăm peisajul, am condus și eu cu viteza melcului și așa am ajuns în Timișoara noaptea. Sună bine să mergi cu mașina și să vizitezi ce vrei, când vrei. Dar dacă faci prea multe opriri nu ajungi chiar repede la destinație. Drumul devine obositor pe final, mai ales în porțiunea Deva-Lugoj unde autostrada este încă în lucru. Așa că am ajuns la Hotel Galaxy, am luat cina și cam atât. Hotelul este situat lângă Timișoara, este confortabil, personalul amabil, este ideal pentru o oprire pentru a te relaxa. Iar raportul preț/confort este ok pentru Timișoara.

A doua zi ne-am plimbat puțin prin Timișoara și am plecat la drum spre Budapesta, unde am ajuns după-amiază și ne-am relaxat în parc. Budapesta este un oraș frumos în care cu siguranță o să revenim dar probabil cu avionul, nu aș vrea să așteptăm finalizarea autostrăzii.

Ne-am cazat la CityPark Design Flat. Recomand! Este aproape de parc, de Grădina Zoologică și de Băile Termale. Gazda, a fost  foarte amabilă, ne-a oferit toate informațiile necesare, apartamentul foarte primitor, am găsit de la apă în frigider la demachiant în baie. Mi se pare un apartament ideal pentru familiile cu copii. În zonă este Paprika Restaurant unde se mănâncă bine tradițional.

Un lucru de ținut cont în city break in Budapesta este că ei își adaugă bacșișul în nota de plată, cel puțin în toate localurile în care am fost noi. De obicei, a fost 15% din notă.

În următoarea zi ne-am plimbat prin centru, pe la Palatul Parlamentului, pe promenada Dunării, am servit o cafea și ceva dulce la New York Cafe (că este instragramul plin de poze acolo). Și pe Ana au inspirat-o mult picturile și a făcut un mare caca, clar s-a relaxat. A fost unul dintre momentele în care mergi într-un loc frumos și în primele secunde îți amintești că ești părinte.

Seara am mers pe deal la Bastionul pescarilor și la Castelul Buda. Aceasta din urmă mi s-a părut cea mai frumoasă atracție din Budapesta. Seara, priveliștea asupra orașului este mirifică.

A doua zi din city break in Budapesta am fost la Grădina Zoologică și Botanică. Este clar comparabilă cu orice grădină zoologică europeană, este mare, poți petrece o zi întreagă acolo. Sunt diverse activități pentru copii, în interior sunt restaurante cu mâncare sănătoasă, au loc spectacole cu animale, totul este bine pus la punct si îngrijit.

Am spart drumul spre București cu o noapte la Alba Iulia, unde ne-am cazat la Hotel Parc. De asemenea, un hotel foarte primitor cu personal amabil. Doamnele nu știau ce să îi mai ofere Anei la micul-dejun (deși era bufet suedez). Au întrebat-o ce dorește, ea a început să strige “ou ou ou!” iar doamnele au luat-o cu ele în bucătărie și i-au făcut un ou fiert.

În ultima zi ne-am plimbat prin Cetatea Alba Carolina și ne-am întors acasă (cu alte opriri pe drum).

Ana s-a comportat foarte ok în mașină. Am condus cu schimbul și eu și soțul. El a condus cam 70% din drum, eu 30%. În rest, am mai stat cu cu ea în spate și ne-am jucat. Am avut diferite cărți cu activități, un set cu prințese, păpușile ei preferate și am tot încercat să o țin ocupată. A dormit în mașină destul de mult. Dar bineînțeles că au fost și momente în care s-a plictisit (ne-am plictisit și noi) și atunci am apelat la muzica pe telefon.

Budapesta este un oraș frumos, merită vizitat, se vede că este un oraș european, am găsit similitudini cu alte orașe din lume vizitate. Este primul nostru city break in Budapesta și nu ne așteptam ca orașul să fie așa frumos și bine organizat, din păcate pentru noi nu se compară cu București. Sper să revenim curând, să mergem și la Băile Termale, dar atunci vom opta pentru avion. Pare comod cu mașina, dar este destul de obositor. Iar ideea că oprești unde vrei, cum vrei să admiri peisajul cade pentru că trebuie să ajungi și la destinație.

7 thoughts on “City break in Budapesta cu mașina și cu iepurașul energic”

1. Nu știu, Carmen!!! Mie îmi încărunțește părul până la zoo.

Știi cumva ceva despre brațările care îi împiedică pe ăștia mici să vomite(în mașină) la drum lung?! Ați folosit ceva în acest sens?!

2. Frumoasa Budapesta ! Macar de ar fi mai aproape de Bucuresti.
    Un pont pentru calatoriile cu copii mici : plecarea la ore cat mai matinale, adica 3-4 dimineata (sau mai bine zis, noaptea). Masina pregatita de cu seara, soferul doarme mai devreme ca de obicei, trezit copii, fara lapte, fara nimic, haine usoare de drum si de cum incepe calatoria, adorm bustean. Am facut mii de km asa fara nici o problema. Chiar si acum, ca sunt mari, aplicam aceeasi metoda 🙂