Bebe in concediu

Teama de a pleca cu bebe in concediu

Anul trecut, aveam multe temeri legate de ideea de a pleca cu bebe in concediu. Să plecăm în străinătate nici nu putea fi vorba. Mă gândeam doar la aspectele negative și cu greu am plecat în concediu la noi la mare. Insa anul acesta ne-au inspirat prietenii nostri de la EscapadeInLume si ne-am luat inima in dinti. Acum, percepția mi s-a schimbat. Vorbind cu alte mămici de bebeluși aud că și ele au diferite temeri. Am enumerat mai jos câteva dintre ele și cum le-am făcut noi față în concediile de până acum.

Concediul nu va mai fi la fel

Nu vom mai sta să ne relaxăm pe șezlong sau pe o pătură toată ziua. Nu mai putem pierde nopțile în club și nici nu vom mai vizita tot ce ne dorim.  Așa este! Dar, de când a apărut bebe în viața noastră, nici viața nu mai este la fel. Pentru mine, cel puțin, totul este schimbat. Am trecut într-o altă etapă a vieții, cu bucurii și cu greutăți. Acum familia noastră este compusă din trei membri și mi se pare normal să mergem toți trei în concediu. Să descoperim lumea împreună. Uneori, când ies în oraș fără cea mică și văd o mămică cu o fetiță de vârsta ei cum se plimbă, mă apucă nostalgia. Deși pe a mea am văzut-o în urmă cu o oră. Nici nu vreau să mă gândesc cum ar fi în concediu.

Pot apărea situații neprevăzute

Situațiile neprevăzute pot apărea și acasă. Dacă, din păcate, se îmbolnăvește cineva în străinătate, asa cum am patit noi, sunt medici și acolo. Trebuie să nu uiți să îți faci asigurare de călătorie (din comoditate o fac mereu pe emag, dureaza doar 2 minute). Dar poate nu se întâmplă nimic neplăcut și totul va fi bine. Trebuie să plecăm la drum plini de optimism și asta vom atrage. În majoritatea cazurilor.

Trebuie să iau toată casa după mine

Un nou membru aduce după el noi bagaje de cărat. Dar dacă împachetezi eficient bagajul bebelușului și pe al tău, vei avea de cărat cam un troler în plus. Din experiență, am observat că, cu cât sunt mai mici, cu atât trebuie să iei mai puține lucruri la tine. Acum chiar îmi pare rău că nu am plecat în concediu în perioada în care bebe era doar alăptată.

Copilul va fi irascibil și obosit iar voi vă veți întoarce mai obosiți acasă

Poate că un drum lung îl va face mai irascibil și mai obosit pe cel mic. După ce ajungi la destinație, dacă îi respecți programul de masă și de somn, totul va reveni la normal. La noi așa a fost. Într-adevăr, ne-am întors mai obosiți decât am plecat din toate concediile. Dar ne-am întors încărcați de energie pozitivă și de amintiri pe care le vom avea toată viața. Iar cea mică a fost mereu încântată de locurile noi pe care le-a văzut.

Merg într-un loc unde copilul nu ar fi în siguranță

Asta scria o mămică pe un grup de mămici… păi dacă tu crezi că nu ar fi în siguranță… tu de ce mai mergi? Întreb și eu. Nu vreau să intru în discuții despre situația din lume, dar dacă ai temeri în privința unei destinații, mai bine stai acasă.

Teama de necunoscut

Dacă nu ai pe nimeni care să fi plecat cu bebelușul în concediu și toți cunoscuții stau acasă după ce apare bebe, atunci poți să fii tu deschizătorul de drumuri. Poți începe cu un concediu mai mic să vezi cum decurg lucrurile.

Voi ce temeri aveți legate de plecatul cu bebe in concediu?

Eu la cele de mai sus m-am gândit și am luat decizia de a pleca toți trei în toate concediile, de până acum. Un alt motiv important a fost că nu am avut cu cine să o las. Nu sunt ipocrită, după un an și jumătate, tânjesc după un concediu în doi. Sau măcar după un weekend. Un weekend pare mai fezabil acum.

Sursa foto: https://pixabay.com/

6 thoughts on “Teama de a pleca cu bebe in concediu”

1. Noi am plecat la mare când Sofia avea 9 luni, am îmbătrânit pe drum și la dus și la întors. În ultima noapte nu a dormit deloc din cauza nasului înfundat. A avut nevoie de tratament după. Dacă aș da timpul înapoi…aș pleca în zori pentru a nu fi prinși în trafic la orele prânzului când temperatura este mult prea ridicată. Aș folosi aerul condiționat cu simț de răspundere. La popasuri aș schimba copilul de hăinuțele în care a transpirat și i-aș șterge părul. Evident nu aș mai lua cu mine ,,toată casa”.

Anul acesta am fost la munte (un an și 8 luni), a fost mult mai bine, chiar dacă serpentinele i-au provocat o stare voma. Am insistat să se hidrateze bine. Dacă aș da timpul înapoi, între ambuteiaje și serpentine, aș alege ambuteiajele.

2. Si mie imi era teama, si in primul an am plecat un weekend prelungit, singuri. Ne-a prins foarte bine, ca ne-am odihnit si ne-am reconectat, dar am suferit ingrozitor de dorul copilului. Am mai fost apoi o saptamana si cu cel minc, si desi ne-am intors “storsi” si “alergati”, ne-am intors mai fericiti.

3. Primul concediu cu bebe a fost cand fiica mea avea 1 an si 2 luni. Intr-adevar, ea a fost centrul distractiei dar a fost o experienta foarte placuta, pentru ca schimbasem mediul si ne-a prins bine tuturor. Si eu recomand parintilor sa mearga cu bebelusii in concedii :). I

1. Noi am fost cu ea la mare in fiecare an si sunt diferente majore, este din ce in ce mai usor si mai frumos pe masura ce creste.