Un blogger (I)Relevant la Digital Parents Talks

Categories Familie

Sambata, 22 octombrie, a avut loc cea de-a doua editie Digital Parents Talks, un concept Parenting PR. Evenimentul a fost gratuit si a adus in aceeasi sala bloggeri parinti cu mai multa sau mai putina vechime in blogosfera. Tematica editiei a fost “Cum iti gestionezi blogul? Pasi spre monetizare!”

Locatia evenimentului a fost Conacul Golescu Grant, sediul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6. DGASPC Sector 6 deruleaza un program numit SocialXchange. Magazinul social SocialXchange functioneaza in felul urmator: Clientul donator doneaza servicii/produse si Clientul beneficiar presteaza activitati. Ambii acumuleaza puncte pe care le pot transforma in servicii/produse. Un exemplu in acest fel ar fi ca un produs donat a carui valoare pe piata graviteaza in jurul sumei de 10 lei poate fi transformat in 50 de minute de relaxare intr-una din cele 4 saline amenajate in Sectorul 6. Iti ingrijesti sanatatea, faci o fapta buna si spriniji si persoane aflate in dificultate financiara. Nu are legatura cu monetizarea blogului dar simteam nevoia sa va povestesc despre asta. 🙂

14650528_1808295642719994_1830071493547185483_n 14671146_1808295669386658_2074442800930965782_n

Desi blogul meu este la inceput si este destul de prematur sa vorbesc despre o posibila monetizare a lui, am fost la evenimentul Digital Parents Talks sa aflu ce trebuie sa fac in viitor si ce asteptari pot avea de la blog, pe viitor. Am o meserie (desi acum sunt in concediu de crestere copil de aici si ideea blogului) si ma voi intoarce la ea pentru ca imi place ceea ce fac. Acum blogul este unul dintre hobby-urile mele. Dar daca exista posibilitate ca, CANDVA, sa imi suplimentez veniturile cu blogul, de ce sa nu aud despre ce este vorba? Cam acestea erau asteptarile mele cand am plecat de acasa.

Despre ce s-a discutat la evenimentul Digital Parents Talks?

descarcare-1

Paul Olteanu, senior trainer, coach specializat in comunicare, psihologie comportamentala si procese de transformare ne-a vorbit despre brandingul personal si despre relevanta as putea adauga. Prezentarea a fost mai mult un dialog cu noi si a trecut atat de repede incat cand m-am uitat cat este ceasul nu mi-a venit sa cred cand a trecut timpul, asa frumos vorbeste acest om. Ca si idee generala sintetizata de mine ar fi ca brandul trebuie sa genereze incredere publicului tinta, sa livram ceva valoros si relevant pentru publicul nostru. Sa facem ce ne place si ce putem sustine mult timp. Sa gasim ceva ce ne diferentiaza de restul, sa avem o nisa, nu sa scriem despre tot.

Despre tot ce a vorbit Paul Olteanu a oferit si exemple din blogosfera, ne-a facut sa zambim dar si sa ramanem pe ganduri dupa. Cel putin eu. Nu am inceput blogul cu nicio idee de brand personal in cap (drept dovada nu mi-am facut blog cu numele meu), pentru ca sunt o persoana obisnuita. Si asa vreau sa raman. Ma gandeam ca publicul meu tinta vor fi prietenii mei care nu au copii si vor sa vada cum este sa ai bebe dar se pare ca mai sunt si alte persoae interesate de ceea ce scriu si pentru asta va multumesc 🙂

Laura Dumitrescu, Marketing & PR Executive Romania, Bulgaria & Balkans pentru Turner a dorit sa avem o discutie confidentiala de aceea probabil nu a venit cu o prezentare in PowerPoint si a preferat sa raspunda intrebarilor din partea noastra. In meseria mea de contabil lucrez cu cifrele si pentru mine totul se masoara. De aceea, as fi dorit sa stiu si cum pot cunatifica relevanta unui blog. As fi dorit sa stiu concret, de exemplu de la x unici pe zi timp de 10 ani devii relevant. Habar n-am. Poate veti rade de mine. Poate este o intrebare stupida. Asta mi-ar fi placut sa aflu eu dar am simtit niste raspunsuri in clisee despre relevanta si originalitate. Ce stiu eu despre PR? Nimic. Asta este raspunsul :p

Dupa aceea a luat cuvantul Raluca Motoca, Digital Marketing Manager la Immochan Romania care ne-a vorbit despre comunitati si despre importanta offline-ului in lumea digitala. Ne-a prezentat un proiect care se anunta a fi destul de frumos si care va veni in sprijiul bloggerilor, artistilor, al comunitatii si nu numai. Mai mult nu cred ca am voie sa spun 😀

Ultima discutie purtata cu Lavinia Pavel, Strategic Partner Parenting PR a fost si cea mai practica. Am aflat ce instrumente SEO ne sunt de folos in mediul online. Pot spune doar ca am inceput sa implementez o parte dintre ele in acest articol. Si vor urma si celelalte dar prefer sa le iau pe rand. Cel putin articolul imi apare optimizat din punct de vedere SEO dar este cam greu de citit. Data viitoare voi folosi propozitii mai scurte si mai la obiect. 🙂

Concluzia mea

Concluzia mea personala cu care am plecat acasa este ca mai am mult de lucrat la blog (evident) atat tehnic cat si calitativ. Si chiar si cand (daca) voi ajunge suficient de relevanta pentru unii sper sa nu am atitudinea ca “eu nu pun o virgula pentru suma x sau de ce unii primesc bani sa scrie despre x si eu nu? De ce eu scriu pe gratis? ” Pai scriu pentru ca imi place si pentru ca eu cred in acel ceva. Imi exprim parerea pe blog. Asta ar fi si ideea blogului din punctul meu de vedere. Povestesc ceva ce cred ca ar mai interesa pe inca o persoana (minim).

Cand imi aparea ideea de a-mi face blog intr-un coltisor al creierului chiar credeam ca va fi ceva destul de usor. Scriu pe telefon niste idei, pun o poza si aia e. Unele articole asa sunt (bine, majoritatea, recunosc) dar pentru un blog relevant este nevoie de multa munca, multa implicare si multe cunostinte de SEO, din nisa pe care scrii, de marketing si multe altele. Conteaza sa fii prezent la evenimente si sa ai conexiuni. Dupa aceasta intalnire mi-a crescut si mai mult respectul si admiratia fata de persoanele care au un blog de ani buni si care reusesc sa scrie constant.

descarcare-3

Una dintre aceste persoane este Ana Nicolescu, fondator Parenting PR si blogger Mamica Urbana. Iti multumim Ana pentru evenimentul de succes, pentru amabilitatea de a imparti cu noi , chiar si cu cele mai mici, atat de multe informatii relevante si pentru ca ai reusit sa aduci o parte din comunitatea bloggerilor parinti si in offline.

Despre parerea unui blogger mic la primul eveniment Digital Parents Talks puteti citi aici.

Sponsorii evenimentului au fost: Centrul Comercial Auchan,  Turner si Sloop iar in pauza am mancat bunatati de la Mama Pan. Am mancat niste batoane cu seminte yummy.

Credit foto: Adrian Nedea

descarcare-2

Abonare la postarile blogului

Join 6 other subscribers

Mama, expert contabil si blogger in devenire. Imi place culoarea verde si broscutele pentru ca sunt verzi.

6 thoughts on “Un blogger (I)Relevant la Digital Parents Talks

  1. Nu am participat la acest eveniment, insa articolul tau mi-a adus cateva informatii utile si “proaspete” . Am citit cu mare interes si incantare! Mult succes!

  2. Bună! Sunt Ana Zidarescu, de la CentruldeParenting.ro. Noi avem 2 ani de când ne-am lansat și voiam sa îți dau un feedback rapid, tot de pe telefon. Cunosc foarte bine SEO – după ani buni la evz.ro – și este important. Insa, mai important de atât este cum spui povestea. Dincolo de cuvinte-cheie va fi mereu calitatea informației oferite.

    Asta îți va defini comunitatea, publicul. Referitor la întrebarea ta, Cati unici pe zi pentru a fi relevant blogul, noi avem și 3.000, dar și 15.000 /unici pe zi, în funcție de subiect (publicam 1 articol pe zi, în fiecare zi). Abia după 6 luni am început sa ne acoperim costurile (Hostng și Newsletter). După 1 an am început sa vorbim despre profit (din noiembrie anul trecut).

    Ai nevoie de public (cititori pentru a monetiza blogul). SEO este un instrument doar. Cel mai important este sa oferi cititorului calitate, informație utila pentru el, acuratețe în informații, surse bune și verificate (pt articolele care cer aceste lucruri). Și pasiune! 🙂

    1. Buna Ana. Va citesc si va urmaresc pe Facebook cu mult drag si interes de ceva timp. Si sunteti mai mult decat un exemplu de urmat. Probabil ca am adresat o intrebare mai ciudata dar era mai mult curiozitate de incepator. Comunitatea reprezinta cam totul pentru un blog si o sa ma concentrez sa scriu articole mai calitative, mai informative sau macar amuzante. 🙂 Iti multumesc foarte mult pentru feedback 🙂

      1. Carmen, iti recomand cu mare drag un formular de Newsletter. Asa iti cresti comunitatea fidela, cea careia ii vei scrie, careia ii vei face anunturi, recomandari, cea pe care sa te bazezi. Un formular tip pop-up, curat si simplu, de abonare la NL, cu e-mail-uri trimise 1 data pe saptamana (noi acum scriem continut exclusiv pentru abonati, ceea ce inseamna un articol doar pentru ei.

        Dar la inceput si noi trimeteam din articolele deja publicate). Astazi, la 1 an si ceva de la primul abonat, avem peste 19.000. Iar cursurile online pe care le organizam acum le facem aproape exclusiv prin aceasta lista (intre 30 si 40 de participanti la fiecare 2 luni).

        Baza de abonati este activul tau. Dincolo de SEO, de Facebook. Pe ea trebuie sa te bazezi si pe ea sa o cresti 🙂

        PS: SEO este bun pentru evergreen-uri – articolele acelea care se citesc sezonier, pe de o parte, dar si indiferent de sezon (somnul la bebelusi, diversificarea, cum imbrac bebelusul iarna :)))

        Cand ai un blog este mai dificil sa incluzi foarte bine partea de SEO, pentru ca un blog inseamna, pana la urma, o publicatie online personala, nu de tip news / magazine. Dar iti recomand sa incerci cat de des posibil si astfel de subiecte.

        Sunt foarte multe de spus pe SEO, Copywriting etc, dar esti pe drumul cel bun!

        Eu sunt aici daca ai intrebari.

        1. Incerc sa implementez formularul de newsletter pe varianta de mobil a blogului dar am intampinat cateva dificultati. Sper sa le rezolv cat mai repede. Pana atunci m-am gandit sa cresc comunitatea pe Facebook. Nu am o strategie clara sau pusa la punct de aceea iti multumesc mult pentru sfaturile valoroase 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *