Planuri de city-break european low cost cu bebe

Categories SuperBlog 2016

La inceput de toamna am fost cu bebe de 8 luni in plimbare prin tara si i-a placut foarte mult. I-au placut vizitele prin orase, i-au placut peisajele noi, locurile noi, iesirea din rutina. Bebelusul a fost fericit. A fost un concediu foarte frumos si pentru noi. Asa ca am prins curaj sa mergem si mai departe si sa ne avantam in prima noastra calatorie cu avionul cu bebe. Pana acum nu am iesit cu bebe din tara pentru ca aveam o retinere inexplicabila. Erau prea multi “daca” la mijloc. Dar dupa concediul din tara noastra, am prins curaj. Incep sa cred ca bebelusii se adapteaza destul de repede in locuri noi si de fapt, noi, adultii, suntem cei care ne punem mii de semne de intrebare.

Asa ca primul pas catre un concediu in strainatate a fost sa ii facem pasaport lui bebe. S-au schimbat foarte multe lucruri in bine la noi in tara in ultima vreme. Iar unul dintre ele este ca au disparut cozile interminabile la care stateai cu tot cu bebelus in brate de la 8 dimineata si la care nu te lasa nimeni in fata. Eventual trebuia sa mearga si un parinte sa tina locul mai devreme. Acum am facut programarea online, am achitat taxa de pasaport tot online si in ziua programarii am mers la ora stabilita la Directia Generala de Pasapoarte. Am intrat fix la ora la care eram programati cu bebelusul imbracat prezentabil intr-o bluzita portocalie, am prezentat certificatul de nastere al lui bebe, buletinele noastre si dovada platii. Nu a trebuit sa completam niciun formular cu pixul la fata locului. Bebe a stat serios la poza, simtea ca se petrece ceva important. Asa ca  in doua saptamani va fi gata pasaportul pentru ca am optat pentru cel simplu, electronic.

milan-883761_1920
Sursa foto: Pixabay.com

Am doua saptamani sa incep sa planific city-break-ul. Am luat decizia sa plecam in Italia, in Milano din mai multe motive. Speram sa fie mai cald, sotul isi doreste sa viziteze de mult timp TOATE obiectivele turistice din Milano (desi cu bebe dupa noi sunt foarte curioasa cum va decurge operatiunea), au fost cativa prieteni acolo si ne-au incantat cu povestile lor iar eu as vrea sa gust vestitele lor paste, pizza si inghetata si eventual sa fac si cateva cumparaturi. Vedem daca reusesc sa imi cumpar ceva pentru mine sau voi intra doar in magazine de bebelusi.
In majoritatea concediilor din strainatate pe care le-am avut pana acum am platit foarte mult pe biletele de avion. Nu stiu cum am avut mereu “norocul” asta. Iar acum am zis ca ori facem o excursie low-cost ori nu mai mergem deloc. Vreau sa platesc un pret decent si sa calatoresc in conditii ok cu bebe.

ryanair-aircraft-10-150x150

12142015: Ryan Air 1st 737 BSI Interior.

Asa ca am inceput sa caut destinatii zboruri ieftine care sa ma avantajeze ca si timp si ca si pret. Am gasit o varianta pentru doi adulti si un bebe (care plateste “infant fare” 20 euro desi este tinut in brate de catre un adult) la 65.88 Euro/persoana dus-intors in perioada 12 noiembrie – 19 noiembrie 2016. Deci cost total 131.76 Euro. Eu acest pret il plateam pe un singur bilet de avion dus-intors si asta daca aveam noroc. Si nu aveam parte de calatorii business in Europa, tot in concediu mergeam. Dar pentru doua bilete dus-intors este destul de bine, cred eu. Am vazut bilete si mai ieftine pe site, sub 10 euro dar noi ne dorim sa plecam in Milano in perioada urmatoare.

Tot online se pot selecta si locurile in avion si sunt indicate exact locurile disponibile pe care poti sta cu bebe, dar operatiunea este contra cost. Deci daca nu vrei sa stai tu intr-un capat al avionului si partenerul in altul si sa mai plimbati si bebelusul de la unul la altul, se mai achita o taxa de 2 Euro/persoana.

print-screen-1 printscreen-2
Alta problema pe care o am in concedii este ca imi impachetez toata casa. Am vazut ca la Ryanair ai dreptul la doua bagaje de mana gratuite si in ele ar trebui sa ne incapa necesarul pentru calatorie. Am vazut pe site ca utilizand pachetul de facilitati de calatorie familie,  bebelusul mai primeste un bagaj de mana gratis in limita a 5 kg, este acceptat si scaunul auto pentru copii la bordul avionului, avem parte de imbarcare prioritara si multe alte beneficii. Daca totusi simti ca aceste bagaje de mana nu iti ajung, poti opta pentru un bagaj de cala, care este contra cost. In facilitatille de calatorie familie sunt oferite reduceri de 50% pentru bagajele de cala de 15 kg.

bagaje-de-mana-gratuite-ryanair

Daca tot lucram la blog la laptop (a se citi stateam pe Facebook), am cautat zborurile pe el dar puteam utiliza si aplicatia mobila Ryanair  pentru a face fix aceleasi operatiuni de pe telefonul mobil.

Va fi primul zbor cu avionul al bebelusului si am ceva emotii. O sa iau jucariile lui preferate la noi sa il tin ocupat, sper sa analizeze oamenii din jur, care este o alta ocupatie preferata a lui si sper sa se amuze de divertismentul oferit la bordul avionului. Cand vom decola si cand vom ateriza voi incerca sa il alaptez sau sa ii dau apa sa bea sa nu il doara urechiusele.

In Milano ma voi orienta sa inchiriem un studio in centrul orasului sau langa o statie de metrou pentru ca este cam greu cu bebe doar intr-o camera de hotel. Iar in concediile in strainatate am gasit doar camere de hotel minuscule.
Cam acesta este planul meu de calatorie in Milano, cu bebe. Daca se va concretiza,  voi scrie pe blog despre ce am si vizitat si daca i-a placut bebelusului   in Milano. Daca ii va placea zborul cu avionul (si sper sa ii placa), vom zbura mai des si ne vom inregistra si in clubul MyRyanair.

Articolul a fost scris pentru competitia SuperBlog 2016.

Sursa foto, pentru fotografiile unde nu am specificat: Ryanair.

Abonare la postarile blogului

Join 6 other subscribers

Mama, expert contabil si blogger in devenire. Imi place culoarea verde si broscutele pentru ca sunt verzi.