Egipt - Luxor și Valea Regilor

𓀃 Egipt – Luxor È™i Valea Regilor (III)

Prima noastră excursie în Egipt a fost la Luxor. Am plecat de la hotel la ora 4 dimineaÈ›a È™i ne-am întors la ora 23 seara. Am mers într-un convoi de autocare cu poliÈ›ia după noi, pentru siguranÈ›a noastră. Un politist în civil a fost prezent în fiecare autocar. Și nu degeaba…

Valea Regilor Egipt

Am vizitat Valea Regilor din  Egipt cu 3 morminte care erau deschise atunci, deoarece nu sunt toate mormintele deschise pentru vizitare mereu. Mormintele nu au nimic în ele, doar heroglife È™i ‘graffiti’ din secolul 19-20. Paznicii mormintelor insistă să facă poze cu tine contra sumei de 1 euro. Costă 10 euro să faci poze în morminte, dar este È›ara în care poÈ›i face câte poze vrei pentru un mic bacÈ™is de 1 euro oferit paznicului. Tot in Valea Regilor din Egipt putea fi vizitat È™i Mormântul lui Tutankhamon pentru suma de 200 de lire egiptene.

Am fost la templul reginei Hatchepsut, un templu construit într-un amfiteatru natural care nu pot spune că m-a impresionat foarte mult. Majoritatea statuilor au fost distruse iar căldura era insuportabilă. Doar priveliștea Luxorului era frumoasă, te aflai în deșert și în depărtare se vedea doar vegetație.

Am luat masa pe malul Nilului la un restaurant drăguț și am traversat Nilul cu o bărcuță cu motor. Deși scurtă, a fost o experiență foarte frumoasă, care m-a făcut să regret că nu am luat și o croazieră pe Nil.

Am mai oprit pentru poze la ColoÈ™ii lui Memnon – două statui mari ale faraonului Amenhotep III.

Colosii lui Memnon

Am vizitat templul Karnak care chiar a fost punctul culminant al zilei. Templul este impresionant, plin de coloane, este cea mai mare construcÈ›ie religioasă a lumii. Pe lângă informaÈ›iile clasice, ghidul ne-a oferit È™i unele mult mai practice. Ne-a arătat cât de mult se inunda templul înainte să se ridice barajul de la Aswan, de ce unele coloane aveau sus o floare de lotus deschisă, ce caută o rampă din lut lângă un zid etc. Aici se află È™i obeliscul al cărui ‘frate’ este acum în Place de la Concorde, oferit cadou de egipteni în secolul 19, pentru care au primit la schimb un ceas..
Aici s-a dovedit folositor și polițistul din autocar. Un vânzător a vrut să blocheze o femeie singură într-un magazin, să nu iasă până nu cumpără ceva. Când a zis că este un polițist în autocar și a început să strige după el, vânzătorul a deschis ușa și a lăsat-o să plece.

Am vizitat un atelier de alabastru unde oamenii erau foarte amabili. Au pus la cale și un mic show pentru noi și ne-au servit cu ceai de hisbicus. Atmosfera era una frumoasă, dar prețurile suvenirurilor erau ridicate. Am încercat să negociem dar nu ne-am atins de nimic. De la 1800 LE pentru 2 suveniruri ne-a scăzut la 550 LE pentru unul singur. Noi puteam oferi 450 LE pentru două statui mici.

ÃŽn schimb, în fabrica de papirus preÈ›urile erau mai ok. Am văzut cum se face papirusul È™i am luat unul pentru acasă. Am vrut sa luăm de aici pentru că papirusul este monopol de stat, tot ce se găseÈ™te în magazinele de suveniruri este din frunză de palmier. Am negociat un preÈ›, ne-au spus că ne mai oferă “cadou” alte cuvinte scrise pe el È™i apoi ne-au taxat pentru ele, pe notă. Asta nu a fost negociere, a fost nesimÈ›ire. Stabilim un preÈ› È™i apoi scriem pe foaie altceva. Evident că am sesizat È™i le-am atras atenÈ›ia È™i am plătit fix cât am negociat. Or fi ei egipteni, dar totuÈ™i noi suntem din România.

În jurul obiectivelor erau tot felul de vânzători care încercau să te atragă prin diferite mijloace. De exemplu, îți ofereau un obiect cu un dolar. Te arătai interesat și apoi îți cereau pe el un dolar egiptean. Aparent, un dolar egiptean ar valora 15 euro, dacă ar exista. Și de aici începea negocierea. Să zicem că ai decis că prețul este 5 euro și vrei să plătești, scoți banii și îți cer 10 euro. Adică trebuie să ai nervii tari și să îți păstrezi buna dispoziție cu ei, chiar îți testează răbdarea.

Egipt - Luxor și Valea Regilor

Ghizii noștrii ne-au ajutat destul de mult și au negociat multe obiecte la prețuri juste. Sau care mi se par mie ok. Adică nu aș da 100 lei pe o piramidă decorativă, dar aș da 20 lei. Sau și mai bine, 4 lei. :))

Drumul Hurghada – Luxor a fost în sine o experiență, trece printr-o mulÈ›ime de sate situate pe malul Nilului sau al canalelor sale. Sate păzite cu puÈ™ca de una sau mai multe persoane. Egiptul nu este genul de È›ară unde să îți închiriezi o maÈ™ină È™i să te plimbi pe unde vrei.

Mai poți despre impresiile noastre despre Statiunea Hurghada din Egipt sau despre hotel si zbor in vacanta noastra all inclusive din Egipt.